lördag 11 januari 2014

Att vara beroende av andra

Igår hände det som inte får hända. Taxin körde fel från fritids. Varannan fredag åker Leopold direkt till korttids efter skolan och sover över där. 

Igår stod jag och väntade på att lille gubben skulle komma hem i taxin. Tiden gick och efter 20 min försening började jag bli orolig. Jag ringde till skolan där de sa att taxin hämtat 25 min tidigare. Jag ringde taxi där jag blev satt i telefonkö. 
Tankarna började mala.. 

Efter en stund ringde korttids.. Då hade taxi lämnat av honom där! Och kört! 

Pelle jobbade men som tur var har storasyster numera körkort och var hemma. Hon tog extrabilen och hämtade Leopold. Han skrek och sparkade hela vägen hem i bilen. Då han gick tappade han både blöjan och byxorna. Han var så nedkissad att de inte stannade kvar :(
Strumpor och mockasiner dyblöta. 

Det blev totalkaos i hans inre. Först tro att han ska vara på korttids utan förberedelse och sedan bli hämtad av Louise. Det blev helt fel!! 

Det tog lång tid att lugna ned honom. Jag tvättade rent honom, försökte trösta samtidigt som jag själv grät. 

Så skört det är. Vi är totalt beroende av att vårt nätverk fungerar. Tänk om vi inte varit hemma.. Vad hade hänt då? 

Jag ringde taxi igen men då hade chauffören slutat sitt pass. Var det har brustit vet jag inte. Men så här får det bara inte gå till! 

Min oskyldiga, totalt försvarslösa lilla pojke ❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande till mig. Jag svarar på alla frågor, stora som små :) Kram Helene