måndag 20 januari 2014

Gipsning steg 2

I morse var vi på omgipsning i Helsingborg. Det var helt omöjligt att få i honom flytande Dormicum denna gången..så jag fick ge en spruta i rumpan. Den hade väldigt kraftig effekt. Han blev helt "borta". Det var lite obehagligt. 

När gipset sågats av såg jag förklaringen till att han gått så illa och varit ledsen. Delar av huden hade nötts bort och skavsår på tår och hälar. Rejält röd var han på höger fot/ben. Stackars Leopold
:(
Det var tur att pappa följde med för storasyster har inte styrka nog att hålla emot. Han fick lägga sin tyngd på och jag försökte få Leopold att ligga ned. För trots att han var full av lugnande så kämpade han emot!! 

Höger gipsning lyckades inte denna gången heller :(
Foten är i exakt samma position.. Däremot blev vänster perfekt :)
Rak och fin. Så det är bara på det igen på måndag och gipsa om högern.. 
Så otroligt jobbigt det känns. 

Leopold fick ett litet lejon av gipsteknikerm Mattias. Han är så bra som jag skrev sist. Han passar verkligen för att jobba med barn. :)

Det har varit en dag med många tårar. Plötsliga anfall av gråt och förtvivlan.
Jag är inte van vid att se Leopold så. 
Får enorma samvetskval för vad vi utsätter honom för. Vill ta honom i famnen och förklara varför vi gör detta dumma och jobbiga.. Men det går inte. 

Ikväll är jag trött. Gråtfärdig av trötthet. Ont i kinderna av allt smilande mot sonen. Han måste ju få ha en glad mamma. En rolig mamma. En som orkar och är outtröttlig. Det förtjänar han.

Nu får pappa ta över en stund. 




Klockan är nu 0.17 och Loppe har haft värsta ångesten med klåda över hela kroppen. Han svettades så mycket att sängkläderna fick bytas.. Så trött och så arg o på klumpar a till ben. Tre ggr tjockare gips ger ännu varmare ben. Så nu är det bara att ställa in taxi imorgon bitti. Man kan hålla sig för skratt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande till mig. Jag svarar på alla frågor, stora som små :) Kram Helene