tisdag 28 januari 2014

Gipsning steg tre

I måndags gipsade vi om Leopolds högra fot. Den vänstra är så bra att det inte behövdes. Allt gick bra och han gick och gick och halvsprang här hemma. Tills det blev kväll och han inte alls kunde stödja på höger ben..:( Senare vid 23- tiden fick han kraftigt ångest och var genomsvettig. Grät och skrek. 
Det sitter fortfarande i sig med foten. Enligt ortopeden får han nu inte stödja alls. Hälsenan kan ta skada. Det blir många tunga lyft. Pelle åkte och köpte en kontorsstol igår kväll. Leopold kan nu snurra och förflytta sig med hjälp av vänster fot. Vi måste ändå ligga steget före och vara med honom hela tiden. Att förklara att han inte får gå på foten mm är meningslöst. Leopold är så gravt utvecklingsstörd. Så det ligger på oss att se till att det inte händer. 

Så länge han sitter ner verkar han inte ha ont. Men vi vet inte. Hans upplevelser av smärta skiljer sig från den en nt-person har. Väldigt smärttålig och jag vet inte om han känner ett allmänt starkt obehag?? 
Nu är det några dagar kvar att kämpa. På måndag ska vi till 99% ta av gipsen. Vi har fått möjligheten att utöka tiden med 2 veckor. Men jag vet inte.. Den senaste månaden har varit så jobbig för honom. Och kan han inte gå heller så vet jag inte.. Han förstår ju inte detta. Vi får bara hoppas att denna gipsning gett resultat. Vi har två omgångar kvar framför oss. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande till mig. Jag svarar på alla frågor, stora som små :) Kram Helene