tisdag 29 juli 2014

Flygresa och sjuk


Nu har pappa och Loppe kommit fram till Sorsele. Leopold har flugit ett par ggr tidigare. Senast 2010. Men tidien går fort och det blev en rörig dag med många nya intryck, dels på Arlanda, flyget, långa timmar i bil samt att komma hem till farmor och farfars hus. Han klarare det bra trots knallförkylning. Var orolig för tryck i öronen. :(

Han vill dock inte äta. Bara druckit säger pappa. Hoppas att det vänder i dagarna så att han får en bra vistelse i Norrland. 

Här hemma har jag plockat ned tapeterna i hans rum. I denna värmen  blir man yr lättare. Så jag tar det pö om pö. Imorgon ska restereande tapeter ned och väggarna tvättas med målartvätt. Grunden är viktig men tråkig. Sen ska han få ett rum för stora killar. Inga nallemönster. 
Så ser det utnu
Saknar Loppes klappande av händerna och hans ljud. Men jag har kunnat slappna av på väldigt länge med Max idag. Han har spelat elgitarr för mig i ett par timmar. Nu är det dock godnatt. 
Här sitter duktiga killen på Arlanda och petar i sin favorit pommes frites.. Han mår verkligen inte bra om han ratar pommes.😕
Typiskt han skulle bli sjuk  nu. Magen och illamående. Hoppas att det vänder kvickt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande till mig. Jag svarar på alla frågor, stora som små :) Kram Helene