onsdag 11 december 2013

Nattuggla


De två senaste nätterna har Leopold vaknat 3 resp 2.30. Sedan har han sprungit runt i huset. Igår var han hemma då jag trodde att han skulle må bättre av lugn och ro. Kanske t o m sova en stund. 

Tji fick jag! Han var på allt här hemma. Kastade skålar och plockade i skåpen, sprang och sprang med mig i hälarna. 

Efter några timmar var jag helt färdig. Då bakade vi tillsammans för att få honom att vara lugn en stund. 
Det var roligt och gott! Degen hamnade lite överallt. Han fick känna och smaka på allt. Sedan fikade vi tillsammans. 

Då var klockan bara 12...

Efter ytterligare två timmar fyllde jag barnpoolen och DÅ fick han ro. I en hel timme låg han i vattnet och njöt. Och jag fick sitta hos honom och andas. 

Att krascha sockerlyktor hann han också med ;)

Just då jag lade i pastan i det kokande vattnet kl 17.30 gick han in i vår säng, drog täcket över huvudet och somnade. 
Nej!! Han måste ju äta först.. 

Väcka det stackars barnet. Springa fram och tillbaka och försöka få 7 minuter att gå fortare :/
Efter maten somnade en utmattad kille i sin säng. 

Tre klädbyten och en evig massa kaos senare..

Kl 2.30 började vi om....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande till mig. Jag svarar på alla frågor, stora som små :) Kram Helene