lördag 19 oktober 2013

Rädsla

Ibland tänker jag på hur det ska bli då jag inte längre finns. Då jag inte är här och ser till att Leopold har det bra. Han är ett extra utsatt barn eftersom han saknar förmågan att göra sig förstådd. Små tecken och ögonkast som bara jag kan tolka och förstå.. 
Jag läser alldeles för mycket om Autistiska barn på hem som spänns fast, som misshandlas..som...utnyttjas på de hemskaste sätt. Han är ett lämpligt offer. 

Vem ska beskydda honom? 

Vem kan älska och se honom som jag? 

Det är tungt att tänka på. 






2 kommentarer:

  1. Jag hade just den här diskutionen med en mamma vars dotter bor i ett hus som jag är föreståndare för, just ovissheten är så fruktansvärd. Vad händer när inte jag är här och håller koll på allt och alla vem ska skydda henne då?
    Det spelar ingen roll vad jag säger oron är lika påtaglig ändå, en gång en mamma alltid en mamma. Skickar dig kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande till mig. Jag svarar på alla frågor, stora som små :) Kram Helene