torsdag 13 november 2014

Leopolds möte med ponnyn

Idag var det dags för Leopolds första ponnyridning 🐎
Ny miljö, nya människor och en livs levande häst :) Men han klarade det så bra. Är stolt över honom😊💕
Han fick även prova att hoppa över ett litet hinder! Spännande! 
Jag tackar skolan för ett bra initiativ. Två tillfällen kvar och  fungerar även de bra så vill jag att detta ska vara en aktivitet för honom. Tror mkt på djurens läkning, hjälp med talet och känslor. De ser inte en funktionshindrad de ser ett barn. Och känner av signaler. 
Synd att jag själv är så allergisk mot häst. Men det gick och lösa med andra kläder och förvaring i skolan. 
Leopold ville se på filmerna de tagit om och om igen ikväll. 
Jag berömde honom genom att säga vilken duktig och modig kille han är. Han blev lite generad. Han visar större känslospektrum nu. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande till mig. Jag svarar på alla frågor, stora som små :) Kram Helene